Хочеш писати так, щоб за одну твою статтю платили 200$? Хочеш працювати в ТОП маркетингових фірм або мати чергу з замовлень на фрілансі? Тоді багато пиши, вдосконалюй навички, а не читай якісь статті в інтернеті по ключу “як стати копірайтером?”…
Жартую! Стій, не уходь. Якщо ти вже тут – зроби чай та приготуйся… зараз будуть 6 вправ, які назавжди змінять твій стиль написання текстів. Погнали.
Як визначити гарного копірайтера?

Привіт. Я Юля і я – копірайтерка.
*оплески в залі клубу анонімних копірайтерів*
Зараз розкажу про свій головний біль.
Мене дуууже дратує, що у копірайтера нема метрики успішності. У всіх професій є. У копірайтера ні. Якість текста для маркетингу – це не тільки про гарний стиль і цікавий сторітелінг. Це завжди про результат – продаж товара або послуги. Але цей результат не залежить тільки від копіра.
Коли просиш дати фідбек по тексту, можна почути:
Кліків нема. Конверсія ліда погана, та й ці ліди не цільові… але текст гарний. Ми думаємо це проблема в налаштуваннях аудиторії.
кожен другий замовник
Знайомо? Мені дуже.
Ти можеш написати крутий текст: клікабельний заголовок та чіткий CTA. Але цю статтю опублікують на мертвому сайті з поганим on-page. Інший кейс – попросили зробити текст під банер. Текст гарний, але він розташований на картинці з дизайном 2007 року.
Тому в нас і виходить, що ніхто тобі не дасть відповідь на питання: “Я хороший копірайтер?”.

Це завжди про набір твоїх софт скілів, вміння аналізувати ЦА, розуміння аспектів СЕО та динаміки тексту. Копірайтер – це про особистіть. Тому все, що ти робиш по життю, – впливає на професійне зростання.
Так-с… я тут не лекцію про успішний успіх прийшла розказувати, тепер про вправи. За 7 років в професії, я знайшла 6 вправ, які намагаюсь робити регулярно, щоб “прокачувати” навички.
Що це за магічні 6 вправ копірайтера?
Як казала раніше, копірайт – це про техніку. Наш скілл написання текстів залежить від mindfullness, ю ноу. Тому ми качаємо не швидкість набору текста або вивчаємо 101 схему побудови статті, а працюємо над… читай нижче.
Вправа з копірайтингу №1: говоримо про переваги, а не про характеристики
Постійно звертаю увагу на ads в Інстаграмі. 95% з них пропонують: якісь бали, зубну щітку з органічного дерева, швидку доставку та футболку з Пікачу (так, в мене така реклама).
Люди звикли описувати характеристики та особливості товару. Покупцю байдуже на ці бали та доставку, він не розуміє навіщо купляти саме зубну щітку з дубового дерева. Реклами багато, тому неможливо до кожної “додумувати” перевагу.
Давай зробимо життя клієнта простіше та одразу скажемо, як зміниться його життя після покупки.
Приклад з першої реклами в Inst:

Цей текст також не ідеальний, але намагалась передати логіку. Думай не про те, як краще описати характеристику. А про те, яка саме цінність з цього для клієнта.
- якісь бали – купляй дешевше на 30% після 3ої покупки
- зубна щітка з органічного дерева – не з’явиться пліснява через воду
- швидка доставку – їжте тільки гарячу шаурму
- футболка з Пікачу… це вже дуже цінно, тому не потребує посилення!
Вправа з копірайтингу №2: ведіть свій власний “Swipe File”
“Swipe File” — це просто папка, в яку ти зберігаєш круті рекламні оголошення або цікаві приклади копірайтингу. Ваш Swipe File може бути фізичним або цифровим.
Мій цифровий Swipe File — це папка на робочому столі Mac’а. Коли я бачу щось цікаве, я натискаю [COMMAND + SHIFT + 4] і роблю скріншот того, що хочу зберегти. Після цього я просто перетягую цей скріншот у папку.
Мотивуюсь ідеями тут – swipefile.com (крутий сайт, де зібрані ідея рекламних оголошень інших людей)

Вправа з копірайтингу №3: скорочуйте, скороч, ско…
Завжди думайте: “яка найкоротша кількість слів, за допомогою яких можна передати повну думку іншій людині?”.
Ось приклад того, як перетворити довгий текст у скорочений та лаконічний:
Довга версія. Ми ставимо перед собою високі очікування та хочемо представити вам наші пропозиції, які містять різноманітні інструменти та послуги для авіаційної галузі. Наша основна мета — використання комп’ютерних рішень для того, щоб зробити авіацію комфортнішою та безпечнішою для командирів авіаційних засобів.
Нічого не зрозуміло. Довго. Спробуємо зробити коротше:
Скорочена та лаконічна версія. Ми створюємо софт для автоматичного керування літаками.
Вправа з копірайтингу №4: переписуємо рекламу в голові
Це розумова вправа, де ти бачиш БУДЬ-ЯКУ рекламу і думаєте: «Як я можу зробити цю рекламу кращою?»

Тож, якщо ти проходиш повз білборд, подумайте, якими способами можна ще змусити людей купити цей Айфон 16?
Вправа з копірайтингу №5: переписування відомих текстів
Щоб відчути, як це — писати хороший текст, ти можеш просто ПЕРЕПИСУВАТИ вдалі приклади копірайтингу!
Пам’ятаєте про “Swipe File”? Можете взяти реклами звідти та просто скопіювати власноруч. Так ти зрозумієш логіку, по якій робили цей текст. В майбутньому зможеш використати цей інструмент у власних роботах.
Щоб гарно малювати – спочатку треба навчитись копіювати вже відомі картини. Тільки потім малювати власні.
Вправа з копірайтингу №6: стань «потрійною загрозою»
Пам’ятаєш я казала, що копірайт це не тільки про текст. Твоя цінність в тобі як людині. Комплексно.
Щоб отримувати більше грошей, найкращий шлях — стати «небезпечним» у ДЕКІЛЬКОХ НАПРЯМКАХ копірайтингу.
Якщо ти знаєш лише одну річ, ти — «одна загроза» для конкурентів. Ваша цінність відносно низька, тому що ти володієш лише однією навичкою і обмежені знаннями лише в цій конкретній галузі.
Одноразова загроза = Володіє однією навичкою. Цінність = $
Подвійна загроза = Володіє однією навичкою + іншою корисною навичкою. Цінність = $$
Потрійна загроза = Володіє однією навичкою + іншою корисною навичкою + ЩЕ ОДНІЄЮ корисною навичкою. Цінність = $$$$$$
Наприклад, уявіть, що хтось продає дорогий продукт у фінансовій сфері і шукає копірайтера. Як думаєте, кого виберуть? Очевидно, що «потрійна загроза» матиме більше переваг… ОСОБЛИВО, якщо клієнт продає фінансові продукти. Така людина зможе привнести в копірайтинг різноманітний досвід (робота з клієнтами, психологія, фінансова індустрія).

Щоб стати «потрійною загрозою», вам потрібно вивчати нові навички. Особисто я, окрім написання SEO та креативних текстів, володію базовими навичками таргетованої реклами та WordPressʼа, вивчаю AI tools’и та психологію.

Я сильний копірайтер, бо маю декілька цільових навичок
Через скільки років я стану ідеальним копірайтером?
А через скільки років ти станеш ідеальною людиною? Вірогідно, ніколи…
Так і з копірайтингом. Можна тільки завжди розвиватись в різних сферах, налаштовувати мозок на постійний пошук та креатив. Сподіваюсь, що мої вправи допоможуть тобі в покращені свого тексту та піднімуть середній чек.
У ТЕБЕ є якісь вправи з копірайтингу, які ти регулярно використовуєш? Мені б дуже хотілося почути! Пиши про це в коментарі нижче.
P.S. в статті є on-page помилка… якщо знайдеш – красава)
4 коментарі
Довго не могла знайти чим хочу займатись, але нещодавно зрозуміла що хочу стати копірайтеркою. Гарні поради, сподіваюсь у мене все вийде!
Звісно вийде! Головне знайти те, чим хочеться займатись. Від себе скажу, що писати за гроші – це найвеселіше що може бути)
Сподіваємось, наш контент допоможе здійснити мрії. Думаю, вам ще будуть корисні такі статті як:
https://top-ai.com.ua/marketyng-ta-shi/copyright/yak-pravylno-vykorystovuvaty-zagolovky-h1-h6-dlya-seo-pokrokova-instrukcziya/
та
https://top-ai.com.ua/marketyng-ta-shi/copyright/yak-pidvyshhyty-unikalnist-tekstu-porady-kopirajtera-za-2024-rik/
Стаття дуже надихнула мене ставати кращою і апати свої скіли у копірайтингу. Ви у кінці статті спитали: “Через скільки років я стану ідеальним копірайтером?” – я вважаю ви вже ним стали! Обов’язково скористаюся вправами, які ви порекомендували.
Ахах, дуже вам дякую! Але мені ще далеко до ідеалу, це точно)
слідкуйте за топ.аі та статтями нашої команди, щоб дізнатись більше! Бажаю успіхів, у вас точно все вийде!