Якщо ти клікнув на тайтл цієї статті – в тебе є запит, щоб писати краще. Я обіцяю, якщо дочитаєш до кінця та протестуєш хочаб 30% порад, люди будуть робити цільову дію після твого тексту.

До речі, привіт. Мене звати Юля. Я копірайтерка (окей, якщо не любиш фемінітиви – копірайтер!).
В мене 7 років досвіду написання текстів. Працювала як на фрілансі, так і офісним планктоном. Мрію зробити професію копірайтера високооплачуваною та цінною для маркетингу. Бо текст здатен робити магію в продажах.
Мій шлях ніндзя – це стати кращім копірайтером всесвіту. Ну й ділитись знаннями та досвідом з тобою)
Тут ще одна моя стаття, як прокачати навички копірайту, – 6 вправ копірайтера.
14 порад копірайтера
Не затягую. Зараз по факту. З прикладами. Поясненнями. Базуюсь на досвіді, кейсах та знаннях. Але завжди відкрита до дискусії в коментарях. Писати буду коротко, бо по кожному з лайфхаків можна зробити окрему статтю.
Пиши, а потім – видаляй
Уяви, що ти отримаєш 500 грн за кожне слово, яке прибереш з тексту. Залиш тільки головне в: заголовках, банерах та креативах.
Подивіться на текст з реклами нижче. Тут багато проблем, але зупинемось на довжинні (не волосся) тексту.

Слово “вашого” – зайве. Відредагуємо текст: “Волосся міцне та довге”.
Нікому не цікаво, які характеристики продаєш
Настя (інша авторка Топ АІ) написала чудову статтю про цей пункт. Там про те, як робити текст конкретним, а не лити воду. Запам’ятай, всім байдуже що ти пропонуєш. Важливо тільки те, що людина може з цього отримати. Такий от жорстокий світ…
Візьмемо ту саму рекламу, яка була вище.
“Рослинний догляд без сульфатів”. І щооооо?
Редагуємо: “Формула без сульфатів – шкіра голови без подразнення”.
Уникай пасивного стану
Будь активним! Це стосується тебе і тексту. Пасивний стан незручний, він не має динаміки та дії.
З пасивним станом | Нормальна пряма мова |
Текст був написан та відредагован завдяки мені 🤢 | Я написала та відредагувала текст |
Уникай «слів для лендінгу»
Що маю на увазі:
- відкрий!
- онови!
- супер можливість!
- напиши!
- розблокуй!
Ці всі пишні слова більше підходять для тосту від тамади, а не якісному тексту.
В діалозі людей ти ніколи не почуєш фразу: “Відкрий для себе новий світ кави! Спробуй Кавусю!”. Пиши так як говорять люди, а не лендінги з 2005.
Будь поганим хлопцем 😏
Більше конфліктуй та створюй резонанс. Приємні тексти забуваються, а відчуття напруги та хвилювання залишається надовго. Тому обирай те, що викликає сильні емоції. Але не займайся клікбейтом та жовтою пресою…
Приклад: Навчимо тебе писати якісно! (ноу) – Забудь усе, що ти знаєш про копірайт! (оу є, емоушонал)
Уникай «закритих» заголовків
Напиши щось, що змусить твого читача продовжити читати сторінку:
Подивись на H1 мого тексту: “Як написати текст, щоб CTR став 18%?”. Це відкрите питання. Я могла написати щось типу цього: “Надаю лайфхаки, щоб підняти CTR тексту”, але цей заголовок не спонукає читача до роздумів та діалогу.
Думай «заклик до цінності», а не «заклик до дії»
Кнопки, що підкреслюють «цінність», зазвичай працюють краще, ніж ті, що підкреслюють «дію».
Перейди за посиланням (ні) —— Отримай чек ліст промтів (так)
Не вбивай свою особистість
Найкращі бренди здаються «справжніми»:
Якщо продовжуються заходи щодо стримування COVID-19, ми сподіваємося, що ви маєте підтримку у захисті свого здоров’я. => Це Мелані, CEO Andie. Пишу тобі з вітальні, мій пес Сара вичитує текст — ми обидві сьогодні працюємо з дому. (взяла цей приклад з іншої статті, але він яскраво показує суть пункту).
Убий прислівники
Вдало. Розумно. Гарно.
Це дає 0 цінності та НУЛЬ інформативності. Що значить “швидко” або “повільно”? Якщо не знаєте, як посилити текст без прислівників, найкращій спосіб – просто прибрати їх.
Швидко доставимо піцу по адресі => Доставимо піцу по адресі
Використовуй техніку “гірка”
Кожен рядок тексту має вести до наступного. До самого CTA. Ми не можемо відпустити читача, тому намагаємось тримати його увагу та мотивувати прочитати ВСЕ: від першої букви до останньої дії.

Можна робити це простими закликами по типу: “В наступному блоці ви дізнаєтесь про переваги, тому читайте!”
А можна креативно, як в цій легендарній рекламі – ти точно додивишся це до кінця.
Перший рядок вирішальний
Якщо люди не прочитають його, вони не прочитають і наступний. Зроби його коротким.
Ми фокусуємося на майже кожному м’язі нашого тіла, але ігноруємо одну зону, яку ми найбільше цінуємо — обличчя. => На твоєму обличчі 43 м’язи.
Чіткість та конкретність
Давай ще раз глянемо на мій H1 цієї статті. 14 лайфхаков для копірайтера – це конкретика. Та в цьому тексті я виконаю обіцянку та надам ч-о-т-и-р-н-а-д-ц-я-т-ь порад, не менше. Тому обіцяй конкретно, а не абстрактно.
Швидке схуднення по програмі… – Олег збалансував харчування та отримав -7кг на вагах за місяць.
Це побачення на швидкість
Більшість людей дивиться на твій сайт 30 секунд і більше не повертається. Якщо ти не зробиш свій продукт цікавим у шести словах, продавай переваги замість цього:
Все-в-одному автоматизація соціальних медіа => Перетвори підписників у клієнтів.
Копірайтинг — це продаж
Не романтизуй написання текстів. Мета не в тому, щоб бути розумним чи милим. Мета — викликати дію, емоцію. Я теж в 15 років вирішила, що буду копірайтером – писати цікаві літературні тексти та отримувати гроши. Ні). Ти можеш допустити помилку в слові, або написати “напротязі дня”, але якщо це піднімає конверсію – велком.
Мій CTA
Ого, ти дочитав до кінця? Ну тоді я гарно впоралась. Іноді відчуваю себе як в приказці “на те він і кравець, щоб подертий жупан носити”, це українська версія “Сапожник без сапог”. Але намагаюсь позбавитись цього синдрома самозванця. Тому я буду вдячна, якщо скажеш в коментарях, чи тобі були корисні ці поради!
P.S. всі ці правила – не правила. Якщо ти вважаєш, що для твоєї ЦА буде краще зробити довгий текст з прислівниками, – тестуй!