Упевнена, що ви хоч раз зверталися за допомогою до чату GPT для вирішення складних або монотоних робочих задач. Копірайтери та різні спеціалісти, що працюють над створенням контенту, не є виключенням. І вміння розрізняти сгенерований контент від написаного людиною стало «must have» скілом. Сьогодні я розкажу про ключові моменти, які допоможуть вам ідентифікувати AI-тексти написані Gemini AI або СhatGPT, та поділюся порадами – вони дозволять точно визначити авторство статті.
Як Google реагує на статті написані штучним інтелектом?
Думаю я не одна цікавилася тим, як пошукові алгоритми реагують на контент створений штучним інтелектом. І детально ознайомившися з тією інформацією, що Google публікує у своєму офіційному блозі стало зрозуміло, що набагато важливіше якість контенту, а не те яким саме чином він був створений.
«Якість контенту для нас набагато важливіша за те, в який спосіб він створений.» – Google.
Чому важливо перевіряти статті на навяність ШІ?
Якщо ви вже маєте певний досвід роботи із сайтами, то точно знаєте, що E-E-A-T показники є найважливішими для пошукових систем Google. Відповідно, контент сгенерований за допомогою штучного інтелекту буде вважатися менш якісним та авторитетним. Це тому, що чат GPT не перевіряє ту інформацію про яку пише, використовує багато шаблонів у написанні (про які ми сьогодні поговоримо) та припускається доволі сильних помилок. Ваші сайти з більшою ймовірністю вийдуть у топ, якщо контент опублікований на сторінках буде якісний, матиме авторитетність та буде релевантним запитам користувачів.
Є ще і інша важлива причина. Дуже часто SEO спеціалісти, контент менеджери та інші спеціалісти замовляють статті у копірайтерів з аутсорсу. Найчастіше такий спосіб співпраці використовують для сайтів, що націлені на зарубіжне гео і потрібен носій мови, який зможе без помилок написати та перевірити статтю. В такій ситуації потрібно розуміти, що контент написаний самостійно буде коштувати дорожче, відповідно закладений бюджет на такий контент буде більший. І ось тут знання того, як виявити статті сгенеровані штучним інтелектом, стає життєво необхідним скілом. Адже, виявивши таким чином недоброчесного копірайтера, ви зможете зберегти бюджет та отримати якісний контент для сторінок.
Фактори виявлення ШІ у контенті сайту
Є багато сервісів та розширень, які аналізують текст та показують відсоток того, наскільки він виглядає сгенерованим штучним інтелектом. Але проаналізувавши кейси колег та переконавшись на власному досвіді, хочу вас запевнити, що такі ресурси мають велику похибку. Тобто текст повністю написаний людиною, але не досить досвіченим копірайтером може виявитися для таких систем контентом сгенерованим чатом GPT, Geminin чи Copilot.
Щоб ви з більшою ймовірністю змогли визначити те чи написаний текст людиною чи ШІ, я зібрала основні моменти на які варто звернути увагу при перевірці статті.
Сьогодні ми розбиремо саме англомовні статті. Якщо вам цікава ця тема – зберігайте наш сайт, бо зовсім скоро ми розкажемо вам про те, як виявити штучний інтелект в україномовних текстах та поділимося дослідженням ресурсів, що перевіряють текст на факт генерації штучним інтелектом.
Отже, шукаємо у своєму тексті наступні моменти:
Слова з закінченням ‘s
Дуже часто, коли ви пишите якийсь огляд або про осоновні моменти якогось конкретного продукту, сайту і тд, чат GPT генерує текст зі словами які мають частинку ‘s. Тобто робить присвійну форму там, де вона не потрібна або виглядає не органічно. Наприклад: game’s, site’s, player’s, person’s, children’s, brand’s. Слів з ‘s (не стосується it’s та подібних) немає бути в текстах.
Авжеж для правильності правопису не варто виключати абсолютно всі слова у подібній формі, але слідкуйте за тим, щоб їх не було багато і використані вони були органічно у тексті.
Фрази
Не забуваємо, що чат GPT має певні алгоритми та конструкції за якими він формує текст. Через що недивно, що він викорстовує такі фрази як: let’s dive in, if you wish, if you want, if you are, according to, для того аби зробити текст більш «живим». Краще уникати побіних фраз в текстах та не зловживати ними. Велика кількість подібних фраз одразу вказує на те, що це писала не людина.
Символи
Вам може це показатився дивним, але чат GPT пише текст з великою кількістю таких символів, як «;» та «:». Проаналізувавши більше десятка статей написаних штучним інтелектом, я помітила велику кількість таких символів. Порівнюючи ці статті, з тими які писали для мене копірайтери самостійно, то стає зрозуміло, що це явний фактор того, що стаття написана штучним інтелектом.
Прибравши двокрапку та крапку з комою, контент став набагато краще виглядати та сприяйматися системами Google. Рекомендую уникати подібних символів в реченнях. Можна їх використовувати там, де це релевантно, але знову ж таки їх не має бути у відсотковому співвідношені більше 5-10% на текст.
Дублюючий початок абзаців
Заголовок (Н1, Н2, Н3) та перше речення тексту починаються однаково. Це «червоний прапорець», який кричить вам про те, що стаття сгенерована ШІ. Ось як це виглядає:
Довжина речень
Якщо в тексті ви помітили багато складних речень, то будьте певні майже на всі сто, що чат GPT допоміг написати цю статтю. Читабельність тексту дуже важливий критерій для юзера. Якщо вашу статтю важко читати, то ніхто довго на вашому сайті затримуватися не буде. Саме тому копірайтери у статтях використовують більше простих речень. Безумовно, складні речення будуть наявні і це нормально. Але якщо ви бачете цілі абзаци сформовані тільки зі складних речень, то це явний факор ШІ тексту.
Всі слова написані з великої літери
Таке стається, коли чат формує таблиці або списки. Усі слова на початку списку, або текст в колонках у випадках з таблицею написані з великої букви. Це дуже кидається в очі, тому вам буде не складно виявити цей момент. Літери мають бути написані в одному регістрі.
Приклади того, як це може вигяладати у списку:
у таблиці:
Шаблонний висновок у кінці статті
Дуже часто в кінці статті копірайтери пишуть висновок. Навіть якщо його немає у прописаному ТЗ (технічному завданні). Вони це роблять для того, щоб заповнити нестачу по словах, символах або просто за звичкою. Сам висновок не несе за собою чогось поганого, навіть навпаки може дуже класно завершити вашу статтю і кортко викласти усі інсайти прописані вище. Але якщо він написаний дуже «водянисто» і не підсумовує того про що йшлося у блозі, то ризик того, що ваші читачі повернуться на сайт зменшується.
Велика кількість перехідних фраз
При генерації тексту чат GPT занадто часто використовує такі перехідні слова та фрази, як: for those looking for, furthermore, first and foremost, moreover, another crucial aspect, however, nevertheless. Текст не має бути «сухим» і написаним зовсім без цих фраз, але коли вони наявні у кожному абзаці і навіть речені – це мінус.
Однотипні фрази у вступі
Чат сприймає кожен параграф, як окрему статтю, тому початок кожного розділу виглядає як вступ до всієї статті. За шаблоном найчастіше можуть використовуватися такі фрази: Welcome to our detailed review, let’s dive in, greetings. Якщо ви їх помітили майже у кожному Н1, Н2, Н3… статті, то варто замислитися над тим, що стаття скоріше за все написана чатом GPT.
Не використовуйте подібних фраз в текстах, виглядають вони не органічно і рідко коли підходять під хоч якийсь «tone of voice».
Початок параграфу з питання
Починати свою статтю з питання можна, навіть інколи потрібно з точки зору просування сайтів. Але уявіть як буде виглядати ваш текст, якщо кожен параграф майже починається з питання. Ви пишете інформативну та авторитетну статтю, а не тест.
Приклад того, як це виглядало у тих статтям, що мені надсилали копірайтери:
Підсумок кожного параграфу
Якщо ви хоч раз писали статтю за допомогою чату GPT, ви точно розумієте про що я кажу. Як писала раніше, штучному інтелекту важко зрозуміти, що він пише лише частину статті, а не повноцінний текст. Тому підсумовує кожен параграф. Це можна обійти прописавши якісний пропт, але як показує практика, недоброчесні копірайтери залишають цей висновок для підвищення кількості слів. Також не важко помітити:
Tone of voice тексту
У кожної компанії та бренду є свій певний «tone of voice», який вони застосовують у своїх статтях та контені загалом. Проте, що точно можна сказати, використовувати занадто художній стиль при написанні статтей не варто. Коли юзер заходить на ваш сайт він хоче знайти відповідь на своє питання, а не читати про те який класний огляд ви написали.
Якщо вам важко зрозуміти «tone of voice» написаного тексту чи просто маєте недостятньо досвіду, це можна легко визначначити за великою кількістю прикметників:
Речення з використання слів з закінченням -ing
Таку конструкцію чат GPT використовує весь час. І все було б добре якби він це робив у міру. Але як ми вже з вами зрозуміли, ШІ важко боротися з алгоритмами закладеними розробниками. Саме через це і з’являється шаблонність у реченнях.
Нижче я навела приклад одного із текстів з якими я працювала. Не озброєним оком можна помітити, що саме з таких речень побудвані цілі абзаци, що не є природнім для звичного написання людиною.
На цьому скріні видно також приклади з минулих пунктів, які сигналізують про те, що стаття написана штучним інтелектом. Якщо ви їх помітили, то я вас вітаю, тепер ви маєте «чорний пояс» з визначення ШІ у статтях.
Публікуємо якісний контент
Як ви вже зрозуміли, найголовніше це не те яким чином був створенний конет, а те наскільки якісний, авторитетний та релевантний він для юзерів. Усі аспекти за якими можна виявити сгенерований контент напряму впливає на його якість. Тому ця стаття допоможе не просто виявляти ШІ контент, а й покращувати той, що ви самостійно генеруєте таким чином, щоб пошукові системи Google підіймали ваші сайти у топи пошукової видачі.