Незалежно від того у якій ніші ви працюєте, одним із «золотих правил» SEO, що допоможе досягти ТОПу видачі пошукових систем, є регулярне оновлення вашого контенту.
Створення контенту – це не «раз і назавжди». Це процес, що постійно розвивається, і ви повинні залишатися в курсі подій.
Але як часто ви повинні оновлювати контент вашого сайту? Чи існує золоте правило, якого ви повинні дотримуватися? Чи потрібно оновлювати контент кожні три місяці? Кожні півроку? Щороку?
У цій статті я дам відповідь на це питання і розкажу про деякі інструменти, які допоможуть вам знайти контент, що потребує оновлення.
Графік оновлення контенту
Не існує чіткого правила щодо оновлення контенту. Деякі матеріали, які опираються на свіжу інформацію (наприклад, сайти порівняння цін), природно, потребують більш регулярного оновлення. Інші сторінки з «вічнозеленим» контентом можуть не потребувати такого частого оновлення. Візьміть собі за звичку – регулярний аудит контенту на ваших сайтах. Таким чином ви зможете знайти хороших кандидатів на оновлення та ревізію контенту.
Як знайти сторінки, які потребують оновлення контенту: ручний спосіб
Регулярне оновлення контенту вашого сайту, гарантуватиме його актуальність та релевантність запитам користувачів. Щоб зробити це амостійно я підготувала простий процес визначення контенту, який може потребувати оновлення.
Зверніть увагу: Це займає значну кількість часу, особливо якщо у вас на сайті багато контенту!
Аудит вашого контенту
Вам слід почати з проведення ретельного аудиту контенту. Це передбачає створення списку всіх сторінок вашого сайту та оцінку кожної з них на основі таких факторів, як релевантність, точність, показники залучення (перегляди сторінок, час перебування на сторінці, коефіцієнт залучення) та ефективність у пошуковій видачі.
Перевірка застарілої інформації
Вам також потрібно шукати застарілу інформацію на ваших сторінках. Це може бути статистика, посилання на конкретні дати або події, що вже пройшли, а також будь-який контент, пов’язаний з продуктами, послугами або технологіями, які були змінені або припинили своє існування.
Аналізуйте показники ефективності
Такі інструменти, як GA4 і Google Search Console, можуть виявити сторінки з низькою ефективністю на основі ваших метрик і KPI. Низький трафік, низький рівень залученості або погані показники конверсії можуть вказувати на те, що контент потребує вдосконалення.
Рейтинг відгуків
Вам також потрібно проаналізувати показники вашого сайту в пошукових системах. Сторінки, які впали в рейтингу або не націлені на правильні ключові слова, повинні бути пріоритетними для оновлення, щоб поліпшити видимість.
Відстежуйте сайти конкурентів
Спостереження за конкурентами може допомогти вам виявити прогалини або сфери, де ваш контент може відставати від них за актуальністю, релевантністю або загальною якістю.
Як знайти сторінки, які потребують оновлення контенту: швидкий спосіб
Хоча описаний вище процес є всеосяжним, він займе багато часу, особливо якщо у вас великий сайт з великою кількістю контенту. На щастя, зараз існує безліч інструментів, які аналізують ваш контент на сайті та надають його огляд та показники ефективності. Авжеж, варто розуміти, що такі інсмтрументи не надають на 100% достовірну інформацію та можуть бути упереджиними, через відсутність специфічної інофрмації про вашу нішу. Проте вони можуть стати для вас хорошими помічниками у визначені сторінок які потребують оновлення контенту. Я зібрала список таких сервісів за період роботи контент менеджера. Тому просто обирайте той, що буде найзручнішим для вас:
- SEOTesting
- BuzzSumo
- Open Web Analytics
Що таке оновлення контенту?
Оновлення контенту – це, по суті, будь-яка зміна сторінки або групи сторінок вашого сайту. Це може бути просто додавання кількох внутрішніх посилань до публікації в блозі, зміна зображення на головній сторінці або повна зміна зовнішнього вигляду сайту. Будь-яку зміну, яку ви вносите на свій сайт, можна класифікувати як оновлення контенту.
Звичайно, існує багато типів оновлень контенту. Однак, як SEO-спеціаліст, ви повинні знати про чотири основні категорії оновлень контенту.
- Оновлення контенту
- Оновлення макета сайту
- Міграція CMS
- Редизайн сайту
У наступному розділі я детальніше зупинюся і розкажу про кожен тип оновлень, чому вони необхідні і як вони зазвичай виглядають.
Що таке оновлення вмісту?
Оновлення контенту – це редагування існуючого контенту на вашому сайті. Цей вид оновлення може охоплювати будь-яку сторінку вашого сайту, від статей до сторінок поширених запитань і відповідей (FAQ). Деякі оновлення контенту невеликі, вони включають зміни внутрішніх посилань і незначні поправки в тексті. Деякі оновлення контенту можуть бути набагато масштабнішими, змінюючи більшу частину контенту, щоб краще відповідати пошуковим запитам. Якщо все зроблено правильно, оновлення контенту може значно вплинути на органічний трафік вашого сайту!
Оновлення контенту, як правило, слід проводити кожні 3 місяці. Для більшості компаній це створює хороший баланс між можливістю розміщувати новий контент та оновленням старого контенту, щоб він залишався свіжим і актуальним для користувачів.
Що таке оновлення макета сайту?
Оновлення макета сайту – це будь-які зміни на вашому сайті, які впливають на його структуру. Хорошим прикладом є оновлення головної сторінки сайту, щоб допомогти користувачам краще орієнтуватися на сайті.
Попередня домашня сторінка компанії могла виглядати приблизно так:
- Навігація сайтом
- Головне зображення
- Про бізнес
- Поширені запитання
- Відгуки клієнтів
- Контактна інформація
І вони можуть вирішити перейти до чогось подібного:
- Зручна навігація
- Про нас (вступ про бізнес)
- Основні характеристики
- Відгуки клієнтів
- Контактна інформація
Такі рішення зазвичай приймаються на основі відгуків клієнтів, результатів тестів, проведених за допомогою такого програмного забезпечення, як CrazyEgg, яке вимірює, як користувачі взаємодіють з певним сайтом, або на основі інтуїції чи невеликих SEO-тестів на інших сторінках.
Оновлення макету сайту не обов’язково має відбуватися так часто, як оновлення контенту, але компаніям все ж варто прагнути оновлювати зовнішній вигляд свого сайту кожні півтора-два роки. Якщо тільки за цей час вони не помітять, що конкуренти почали оновлювати зовнішній вигляд своїх сайтів раніше, тим самим забираючи потенційних юзерів.
Що таке міграція CMS?
Міграція CMS – це перенесення сайту з однієї CMS на іншу. Чудовим прикладом може бути перенесення вашого сайту з Shopify на WooCommerce (WordPress).
Є кілька причин, чому компанії вирішують це зробити:
- Вони хочуть полегшити членам команди зміну сторінок.
- Міграція CMS може призвести до прискорення часу завантаження.
- Можливо, компанія була придбана, і нова холдингова компанія хоче перейти.
- Можливо, бізнес змінив напрямок і потребує можливості продавати онлайн.
Якою б не була причина, міграція відбувається рідко. Це величезна справа, яка вимагає участі багатьох зацікавлених сторін. Зазвичай таке перенесення коштує чималих грошей і несе за собою певі ризики. Якщо міграція здійснена неправильно, вона може призвести до катастрофічних результатів.
Отже, коли ви вирішите, що настав час завершити міграцію CMS, вам потрібно зробити це правильно. Пам’ятайте, що після будь-якого типу міграції сайту очікується тимчасове зниження трафіку, оскільки Google та інші пошукові системи працюють над повторним скануванням всіх ваших сторінок. Тим не менш, результати (якщо все зроблено правильно) часто бувають кращими, ніж ви могли собі уявити.
Не існує загального правила, якого слід дотримуватися щодо періодичності оновлення вашої CMS. Загалом, цього слід уникати, якщо тільки бізнес-можливості міграції CMS не переважають ризики.
Що таке редизайн сайту?
Редизайн сайту можна класифікувати як будь-яке оновлення, що передбачає значні зміни у зовнішньому вигляді, функціоналі та взаємодії користувачів з сайтом. Це складне завдання, а для декого навіть лякаюче. Воно вимагає багато вкладу від різних спеціалістів та членів команди, що працюють над розвитком сайту, включаючи керівництво, дизайнерів, розробників, маркетологів.
Маючи це на увазі, ви повинні переконатися, що вам потрібен редизайн сайту, перш ніж вирішите взятися за нього. Подібно до міграції CMS, існують ризики, пов’язані з повторним скануванням та переіндексацією контенту Google після завершення редизайну. У більшості випадків ви побачите невелике падіння трафіку, за яким трафік повернеться до нормального рівня або зросте, якщо Google «сподобається» оновлення вашого сайту.
Знову ж таки, для редизайну сайту не існує обов’язкової періодичності, але ви можете розглянути можливість оновлення зовнішнього вигляду вашого сайту кожні два роки або близько того. За цей час ви зможете зібрати багато даних про те, як користувачі взаємодіють з вашим сайтом і як працюють конкуренти порівняно з вашими показниками. Це також дозволить вам змінювати свій сайт відповідно новим тенденціям у сфері UI\UX дизайну.
Чому важливо оновлювати контент?
Оновлення контенту відіграє життєво важливу роль у підтримці свіжості та привабливості сайтів як для пошукових роботів, так і (що важливіше) для користувачів. Якщо вони зроблені правильно, вони залучають нових відвідувачів і допомагають утримувати існуючих, надаючи їм актуальну та релевантну інформацію.
Припустимо, наприклад, що ви завершили оновлення контенту, і воно пройшло успішно. Це призведе до більшої видимості в пошукових системах, що, в свою чергу, призведе до вищого рівня органічного трафіку та залучення користувачів.
Крім того, регулярне оновлення контенту сигналізуватиме як користувачам, так і пошуковим системам про те, що ваш сайт є активним і добре підтримується. Це допоможе вам підвищити довіру до вашого сайту та його авторитет у своїй ніші.
Загалом, оновлення контенту (незалежно від того, наскільки значне) є важливим для того, щоб залишатися конкурентоспроможним та актуальним. Але є й більш важливі причини, на які також варто звернути увагу.
Випереджайте конкурентів
Випереджати конкурентів життєво важливо для досягнення успіху в пошуковій видачі. Один з найкращих способів зробити це – регулярно оновлювати контент вашого сайту.
Існує велика конкуренція за перші місця у видачі за різними ключовими словами. Однак, як правило, за перше місце найчастіше змагаються 3-4 сайти. Проаналізувавши своїх ТОП 5 конкурентів, ви точно зможете побачити, що контент регулярно оновлюється на цих сайтах. Такий підхід працює і збільшує кількість органічного трафіку.
Забезпечте свіжість вашого контенту
Свіжість – це фактор ранжування. Ми це знаємо. Але Google визначає свіжість контенту кількома різними способами:
- Він дивиться на те, коли сторінка була вперше опублікована.
- Він дивиться на кількість змін на сторінці під час її оновлення.
- Він дивиться на кількість разів, коли контент був оновлений в цілому.
- Він дивиться на свіжість зворотних посилань на сторінку.
Він дивиться на цей показник з моменту апдейту в 2011 році, так що це не новина. Регулярне оновлення контенту дає сайту найкращі шанси на високі позиції у пошуковій видачі. Завдяки регулярним оновленням ви можете забезпечити постійну відповідність пошуковому наміру для різних запитів. Таким чином ви зможете гарантувати, що ваш контент залишається кращим, ніж контент конкурентів, і що Google знає, що ваш сайт дуже активно оновлює старий контент, підтримує його свіжість і гарантує його авторитетність.
Покращуйте ваші навички SEO
Регулярне оновлення контенту має важливе значення для покращення ваших навичок SEO, надаючи можливості для постійного вдосконалення через практичний досвід. З кожним оновленням контенту ви можете експериментувати з різними методами SEO, такими як
- Оптимізація ключових слів
- Написання/оптимізація мета-тегів
- Стратегії внутрішніх посилань
- Написання загального контенту
Ця інформація дає вам пряме уявлення про те, що найкраще працює для підвищення видимості вашого сайту в пошуковій видачі.
Крім того, оновлення контенту вимагає від вас аналізу різних показників ефективності, таких як перегляди сторінок, рівень залученості та час, проведений на сайті, що допоможе вам зрозуміти вплив ваших зусиль у сфері SEO. Регулярне проведення такого аналізу не тільки покращить вашу здатність інтерпретувати дані, але й допоможе вам удосконалити стратегії в майбутньому для досягнення кращих результатів.
Вимірювання результатів оновлення контенту
Після того, як ви завершили оновлення контенту, незалежно від того, що це за оновлення, дуже важливо виміряти результати, отримані від цих оновлень.
Один з найкращих способів зробити це – використовувати часові SEO-тести. Ці тести вимірюють продуктивність сторінки за певний проміжок часу до запуску оновлення і за той самий проміжок часу після оновлення. Це дозволяє виміряти, що сталося зі сторінкою після оновлення і чи варто повторювати роботу над іншими низькопродуктивними сторінками.
Використання SEO-тестів таким чином дозволить вам з часом виміряти, які типи оновлень працюють для якого контенту на вашому сайті, що зробить поліпшення продуктивності сторінок простішим завданням, ніж якби ви працювали без даних. Потім ви можете використовувати результати менш масштабних SEO-тестів, щоб отримати бюджет для ще більшої кількості оновлень контенту в майбутньому. Це чудовий спосіб для SEO-фахівців та інших маркетологів показати, що працює, і отримати визнання.
Підбиваємо підсумки
Насамкінець, неможливо переоцінити важливість регулярного оновлення контенту вашого сайту для бізнесу, який прагне процвітати. Незалежно від специфіки вашого сайту та ніші у якій ви працюєте, оновлення контенту щонайменше кожні три місяці (у більшості випадків) має бути частиною вашої SEO-стратегії. Це гарантує, що ваш сайт залишатиметься актуальним, конкурентоспроможним і відповідатиме запитам користувачів і пошукових систем, які постійно змінюються.
Насамкінець, неможливо переоцінити важливість регулярного оновлення контенту вашого сайту для бізнесу, який прагне процвітати. Незалежно від специфіки вашого сайту та ніші у якій ви працюєте, оновлення контенту щонайменше кожні три місяці (у більшості випадків) має бути частиною вашої SEO-стратегії. Це гарантує, що ваш сайт залишатиметься актуальним, конкурентоспроможним і відповідатиме запитам користувачів і пошукових систем, які постійно змінюються.
Пам’ятайте, що у світі SEO, який стрімко розвивається, не можна залишатися на місці. Використовуйте безперервний цикл оновлення контенту, щоб захистити і підвищити свою видимість у видачі Google.