ДОЧЕКАЛИСЬ! Тільки що відбувся реліз Stalker 2. Це гра мого дитинства. Пам’ятаю, як з батьком кожен рік проходили Чисте Небо, Тіні Чорнобиля, Зов Прип’яті… Не можу повірити, що тепер ми зможемо пограти в цей шедевр! Кхм, а чи точно шедевр, а не провал? Чи не зіпсує ШІ цю гру? Чи отримаємо те, що чекали?
Все це дізнаємось тільки тоді, коли скачаємо Сталкер 2 на XBox або комп’ютер. А зараз пропоную подивитись на те, які функції з АІ додали GSC Game World.
Штучний інтелект був важливою частиною оригінальних ігор STALKER, і є надія, що в тут його вдосконалять. Але враховуючи, наскільки «бездумний» ШІ був у шутерах останнім часом, я не можу не побоюватися, що STALKER 2 піде тим самим шляхом…
Хочеться вірити, що це не стане ще однією грою з чудовою графікою та жахливим ШІ.
Як ШІ змінить ворогів у STALKER 2?
Чи не набридли вам передбачувані вороги у відеоіграх? Ті, які, здається, магічно знають, де ви перебуваєте… навіть через стіни? S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля обіцяє це виправити

Оновлена система штучного інтелекту забезпечує те, що вороги не отримують випадкових підказок щодо вашого місцезнаходження. Замість цього такі моменти стають більш органічними. Якщо вони вас помітять, то знатимуть, що ви десь поруч. Сховайтеся, і штучний інтелект почне здогадуватися, де ви можете бути. Хоча він не зможе точно визначити ваше місцезнаходження, але почне робити припущення. Після перевірки всіх можливих варіантів ворог почне вас переслідувати.
Вплив ШІ на ігровий процес в Сталкері
Вороги поводяться як справжні мисливці – підкрадаються, кличуть підкріплення і діють продумано. Кожна зустріч стає непередбачуваною та напруженою.
Покращена обізнаність ворогів
Вороги можуть виявити ваше місце розташування і швидко інформувати союзників. Завдяки покращеному зору і реакціям, стелс більше не гарантує успіх. Вороги тепер можуть аналізувати ситуацію і миттєво реагувати.
Адаптивна поведінка
ШІ у грі адаптується до ваших дій. Наприклад, якщо ви постійно ховаєтеся, вороги можуть влаштовувати засідки або спробувати витіснити вас із укриття. Вони вчаться з вашої поведінки, роблячи кожну зустріч унікальною.
Стратегічна динаміка груп
Групи ворогів тепер працюють злагоджено, змінюючи лідерів і адаптуючи тактику. Їхня взаємодія додає глибини ігровому процесу, перетворюючи кожну битву на стратегічний виклик.
AI зіпсувала Серце Чорнобиля?
По-перше, давайте спочатку глянемо на оцінки гри в Opencritic

Щодо дій NPC по всій Зоні, у грі буде реалізована система A-Life 2.0, але здається, GSC поки не розкрила деталей про те, що саме вона включатиме. Перевірити ми це можемо тільки власноруч. Особисто я буду намагатись не спойлерити гру оглядами, поки не буду мати змогу витратити 40 годин на її проходження.
Що стосується штучного інтелекту NPC у бою, як уже зазначали інші, наразі ми маємо лише свідчення людей, які грали в демоверсію (трейлерам я б не довіряла як точному відображенню реальної поведінки штучного інтелекту в грі). Також, як було зазначено, думки гравців Сталкера в демо версії розділилися. Особисто я вважаю, що це пов’язано з тим, що штучний інтелект місцями може бути «зламаний» – часом фантастичний, а часом абсолютно дурний (як і в попередніх іграх), – а не з різними стандартами оцінки гравців.
Ну що, Сталкере, запасайся енергетиками, щоб пробігти Зону на одному диханні навіть з повним артефактами рюкзаком!
2 коментарі
Ааа, клас, також в дитинстві грала на компьютері старшого брата, це була єдина встановлена там гра. Хоч вже давно не грала в ніякі ігри, тепер хочу знову перепройти трилогію і почати нову гру
Дуже сподіваюсь, що Сталкер 2 нас не розчарую. Але у будь-якому випадку, ми маємо 3 чудові ігри, які вже нічого не зіпсує!